Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 156 je osobní automobil, který byl představen italskou automobilkou Alfa Romeo v roce 1997. Překvapil originálním designem a především technikou, která neměla s koncernovými vozy vůbec nic společného (na rozdíl od předchozího modelu 155, který byl postaven na platformě Fiatu Tipo). Vzápětí získal titul Automobil roku 1998. V témže roce se pod kapotou vozu objevil i první dieselové motory se vstřikováním common rail. Vyráběla se taktéž sportovní verze 156 GTA. Vozy Alfa Romeo 156 se zúčastňují různých závodů cestovních vozů. Například šampionát WTCC nebo dříve DTM.V roce 1999 přišla modernizace v podobě sériových bočních airbagů a nový čtyřválcový Twin Spark o objemu 2.0 a šestiválec s automatickou převodovkou. O rok později byla uvedena verze Sportwagon, která je i dnes velmi atraktivní avšak má zavazadelník s objemem 360 litrů, čímž je menší než u sedanu.
V roce 2001 byly uvedeny výkonově zvýšené vznětové motory 1.9 (85kw) a 2.4 (103kw) JTD
Alfa Romeo 156 vznikala pod vedením Waltera deSilvy. Její originální křivky zaujmou i dnes. Vysoké zakřivené boky, přední retro klika, která je opravdu železná i zadní skrytá klika, přední klasická \"Alfa maska\", kvůli které musela SPZ ustoupit bokem. To jsou hlavní rysy automobilu. V interiéru jsou dominancí dva budíky se zeleným podsvícením (v ostré verzi červené). Celý středový panel, ve kterém najdeme tři malé budíky informující o palivu, čase a teplotě motoru, poté rádio a ovládání klimatizace, je natočen mírně k řidiči a působí sportovním dojmem. To samé platí i o sedadlech, ve kterých se sedí nízko a pohodlně, což přispívá k onomu sportovnímu nádechu. Nevýhodou je odkládací prostor a prostornost celkově.